Picc:Dp. Programa de prevenció de problemes de llenguatge oral des de l’escola i des de casa

Mònica Ballester Torras

El Programa Instrumental de Consciència Corporal per al Desenvolupament de la Paraula (Picc:Dp) sorgeix de la necessitat, de l’evidència que hi ha una gran quantitat de nens que per causes evolutives presenten dificultats en la seva parla i el seu llenguatge; els factors etiològics … continuar llegint →

Fent història: Célestin Freinet

Equip de Redacció de PrisMa

Freinet, en l’obra Essai de psychologie sensible (1950) resumia amb una expressió contundent l’essència de la teoria en què es basen les seves tècniques pedagògiques: “no es pot obligar un cavall que no té set a beure”. L’escola serveix per aprendre, però l’aprenentatge no es pot fer mitjançant una intervenció externa a l’alumne, sinó que ha de provenir del mateix alumne.

… continuar llegint →

Ensenyament d’actituds lingüístiques

Tothom sap que en els darrers anys s’ha avançat en la normalització lingüística del valencià, sobretot en l’àmbit de l’ensenyament; i no només en l’escola i l’institut, sinó també en altres àmbits: en l’universitari, en el dels empleats públics, en l’educació de persones adultes i, en definitiva, en bona part de la població adulta que no l’havia pogut aprendre en l’edat d’escolarització “normal” per causes que tots coneixem tan bé. … continuar llegint →

L’empatia, la motivació i la creativitat: ingredients essencials a l’hora de dissenyar contextos d’aprenentatge significatius

Maria Josep Martínez Garrote

La nostra tasca docent té com a màxima fita contribuir al desenvolupament integral (personal, intel·lectual, emocional, social i cultural) dels alumnes. Partint d’una visió holística de l’educació, hem de tenir en compte tant els aspectes cognitius com els emocionals. … continuar llegint →

La lectura i l’escriptura: dues competències mare a potenciar

Maria Josep Martínez Garrote

La lectura i l’escriptura són dos puntals essencials que ajuden a l’evolució integral, tant cognitiva comemocional, dels nens i que els acompanyen al llarg de la seva vida. El paper dels adults (pares i família, mestres i educadors) és el d’impulsar i avivar en els nens el gust per la lectura … continuar llegint →

La igualtat… des de la diferència

Montserrat Garcia Pons

El cicle pedagògic, començant pel d’educació infantil, és un espai únic d’investigació que mereix ser atès amb cura per la figura del coordinador. Les funcions implícites en les tasques diàries de la coordinació pedagògica, normalment no expressades en els documents oficials, poden acabar essent l’ànima d’una bona … continuar llegint →